Piese de schimb si accesorii
De ce piese de origine?
Piesa de origine este o componentă care indeplineşte cerinţele specifice ale constructorului vehiculului fiind validată de acesta.
Piesa de schimb de origine reprezintă aceeaşi piesă ca piesa din prim montaj, fabricată de un furnizor pentru constructor sau pentru reţeaua sa proprie de distribuţie, sub rezerva respectării drepturilor de proprietate intelectuală, adică a dreptului asupra mărcii, a dreptului asupra desenelor şi modelelor şi a dreptului de autor.
Foloseşte numai piese de schimb şi accesorii de origine pentru a beneficia de calitatea şi garanţia constructorului şi pentru a asigura durata lungă de utilizare a vehiculului.
Motive pentru a alege piese de origine:
– siguranta
– protejarea mediului inconjurator (se folosesc maetriale reciclabile)
– calitatea si inovatia (se folosesc cele mai performante materiale pentru a imbunatati calitatea si fiabilitatea)
Piesele de origine Renault sunt proiectate sa asigure un grad inalt de calitate. Numeroase teste sunt efectuate in acest scop.
Renault inregistreaza in fiecare an 360 de patente pentru a ameliora calitatea produselor sale. Si piesele de origine beneficiaza de acest input inovativ.
Ce inseamna Motrio?
MOTRIO este o marca a grupului Renault si reprezinta o oferta alternativa la piesa de origine a constructorului. Piesele au aceleasi caracteristici in termeni de functionalitate si siguranta precum piesele de originesi beneficiaza de o garantie de 12 luni precum si de o disponibilitate excelenta gratie utilizarii logisticii Grupului Renault.
Cui se adreseaza Motrio?
Piesele MOTRIO sunt destinate tuturor vehiculelor iesite din garantie (exceptie pneul Motrio) si vizeaza clientii care cauta un raport pret/prestatie adaptata virstei vahiculelor.
MOTRIO este o gama multi-marca care se adreseaza nu numai vehiculelor Dacia si Renault dar si altor marci precum Opel, Nissan, Peogeot, Audi, Volkswagen, etc., reprezentand o excelenta alternativa la piesele de origine ale constructorilor.
Ce cuprinde gama Motrio?
Practic sau realizat 3 game de produse:
– Gama universala cuprinde produse care pot fi montate pe mai multe tipuri de vehicule: baterii, becuri, stergatoare, produse de climatizare.
– Gama curenta cuprinde produse corespunzand operatiunilor de intretinere si uzura clasice (placute de frana, filtre de aer, filtre de carburant, filtre de ulei, filtre de polen, bujii, amortizoare)
– Gama tehnica cuprinde produse care necesita un timp de interventie mai lung si cunostinte mecanice avansate (compresoare, demaroare, curele de transmisie, curele de distributie, pome de apa, ambreiaje, kituri de distributie).
Auto Moldova va ofera posibilitatea de a monta pe masina dumneavoastra oricare din piesele din gama Motrio produse de grupul Renault. daca masina dumneavoastra este iesita din perioada de garantie nu ezitati sa solicitati consilierilor nostri oferta de piese Motrio!
Ce sunt piesele reconditionate?
Piesele reconditionate sunt produse de origine.Sunt piese care au fost supuse reconditionarii cu o garantie identica cu a pieselor de origine si o calitate conformă cu caietele de sarcini ale constructorului.
Care sunt avantajele folosirii pieselor reconditionate?
Piesele reconditionate se caracterizeaza prin :
– durata de viata aceeasi cu piesele de origine
– aceeasi calitate cu piesele de origine noua
– aceeasi garantie cu piesele de origine noua
– Foarte important: este o gamă mai ieftina cu performante similare pieselor de origine.
Cum se produc piesele reconditionate?
Piesele de origine reconditionata se obtin in urma unui proces industrial Renault, prin eliminarea componentelor uzate si inlocuirea cu piesele de origine noi
Piesa Reconditionata provine dintr-o Piesa de Origine si este reconditionata conform exigentelor Caietelor de Sarcini ale Constructorului, exigenta aplicata si pieselor de origine noi.
Cele 2 game sunt garantate (atat ca piese cat şi manopera) de către grupul Dacia – Renault.
Ce inseamna contrafacerea unei piese de schimb?
Contrafacerea pieselor de schimb reprezintă reproducerea, prin copiere sau imitare, a unei piese, dar şi fabricarea, folosirea şi/sau punerea in circulaţie (comercializarea), fără drept, a unei mărci, insemn, desen sau model al constructorului, inducand astfel in eroare publicul cu privire la calitatea, performanţele şi fiabilitatea acelei piese.
Calitatea pieselor contrafăcute este inferioară calităţii pieselor de origine Dacia, fapt demonstrat prin testele pe care grupul Renault le realizează periodic.
Piesele contrafacute pun in pericol viata
Pe piata din Romania, cele mai multe piese auto de schimb contrafacute sunt elemente de caroserie, elemente ale sistemului de franare si ale celui de directie. Calitatea indoielnica a acestor piese poate pune in pericol viata masinii si chiar pe cea a soferului.
O placuta de frana contrafacuta se comporta diferita fata de cea de origine. La 130 de km/h, distanta de franare a unui vehicul echipat cu placute contrafacute este cu 30 de metri mai mare decat cea a unui vehicul echipat cu placute de frana de origine.
Acelasi lucru se intampla si cu filtrele de ulei contrafacute, care scad durata de viata a masinii si afecteaza performantele motorului. Exemplu: un filtru de ulei contrafacut pentru modelul Dacia Logan are o retentie de patru ori mai mica fata de cea a filtrului de origine. Rezultatul este o imbatranire prematura a motorului sau chiar griparea acestuia.
Ce piese pot fi contrafacute?
Se consideră contrafăcute:
– toate piesele vizibile pe un vehicul (grilă calandru, capota, bară protecţie, aripă, far, etc.), care poartă amprenta logo-ului, in virtutea dreptului asupra mărcii, şi cele care definesc design-ul acelui vehicul.
– toate piesele dintr-un vehicul, dacă marca/logo-ul constructorului apare pe produs, pe ambalaj sau pe etichetă, fără acordul titularului acelei mărci/logo.
Garantia comerciala nu se aplica atunci cand:
– Piesa de schimb este utilizata in alt scop decat cel prevazut de constructor
– Piesa de schimb a facut obiectul unor modificari sau adaptari neautorizate sau neprevazute de Constructor/ Renault Commercial Roumanie
– Piesa de schimb sau una din componentele acesteia a fost inlocuita cu alta care nu este de origine Dacia
– Vehiculul a fost utilizat in conditii neconforme cu cele recomandate de constructor (suprasarcina, suprasolicitare, curse sau alte competitii sportive)
– Vehiculul nu afost intretinut conform instructiunilor Constructorului sau recomandarile privind intretinerea si si ingrijirea vehiculului nu au fost respectate , precum si atunci cand nu sunt remediate prompt deficientele constatate
– Nesigilarea sau violarea sigiliilor vehiculului sau piesei de schimb.
a) Produsele cumparate prin intermediul site-ului www.shop.auto-moldova.ro beneficiaza de o perioada de garantie conform legii sau specificatiilor furnizorului/producatorului. S.C. Auto Moldova S.A. nu-si asuma raspunderea pentru serviciile prestate de terti. Pentru a beneficia de garantia unui produs trebuie sa va adresati doar service-urilor autorizate. Consumabilele nu beneficiaza de garantie.
b) Garantia se aplică in conformitate cu Legea 449/2003 privind vanzarea produselor si garantia asociata acestora si O.G. nr. 21/1992 privind protectia consumatorului.
c) Caracteristicile produselor prezentate pe SITE sunt preluate de la producatori si/sau furnizori si puse la dispozitie de AUTO MOLDOVA care nu isi asuma raspunderea pentru corectitudinea acestor informatii.
Vanzatorul este exonerat de raspundere privind garantia sau aceasta poate fi anulata in urmatoarele cazuri:
a. Piesa nu a fost cumparata de la S.C. AUTO MOLDOVA S.A.
b. Piesa nu a fost montata intr-un atelier de specialitate autorizat de RAR sau de producatorul autovehiculului;
c. Piesa s-a defectat datorita unui montaj incorect sau datorita montarii impreuna cu piese conexe uzate, defecte sau modificate;
d. Piesa a fost gresit aleasa sau a fost utilizata pentru alt scop decat cel indicat in catalogul producatorului;
e. Piesa nu a fost identificata corect datorita prezentarii de catre cumparator a unor date eronate sau nu a fost comparata la montaj cu piesa de inlocuit;
f. Piesa s-a uzat sau deteriorat datorita suprasolicitarii, intretinerii incorecte sau insuficiente a autovehiculului, neefectuarea reviziilor periodice conform recomandarilor producatorului autoturismului, atelierul de specialitate care a efectuat montajul nu a stabilit verificarile si reglajele ulterioare conform tehnologiei de montaj sau impuse de producator;
g. Autoturismul a fost folosit in alte scopuri decat cel prevazut de constructor sau a fost exploatat in conditii necorespunzatoare (raliuri, competii sportive, taximetrie, etc);
h. Autoturismul a fost accidentat sau a suferit avarii produse de factori externi, atmosferici sau de alta natura (socuri termice, electrice, mecanice);
i. Piesele prezinta urme de lovituri, zgarieturi, indoituri, rupturi, deformări;